“Jūros vartai” – tai viena patraukliausių bei unikaliausių pakrantės teritorijų visame Baltijos regione. Šiuo projektu yra siekiama sugrąžinti miestui senamiesčio dalį, kuri šiuo metu yra naudojama žvejybinių laivų remontui ir kruizinių laivų priėmimui.
www.jurosvartai.lt
Švęsti vestuves laive darosi madinga
AIDAS LAIVINIS, Dienraštis "Vakarų ekspresas" www.ve.lt
2007m. kovo 15d.
AB "Klaipėdos laivų remontas", Pilies jachtų uosto operatorė, norėdama teikti kuo daugiau paslaugų, 2005 m. iš Lietuvos verslininkų Nidoje nusipirko pramoginį laivą "Forelle", kuris iš Nidos plukdydavo žmones į Kuršių marias.
Bendrovė dar turi nedidelį, galintį plukdyti 12 žmonių katerį. Tačiau ar ir juo bus teikiamos pramoginės paslaugos, t. y. bus plukdomi žmonės, savininkai dar nenusprendė.
Seno laivo dvasia
"Forelle" - labai senas vokiečių laivas, pastatytas 1934 m. Flensburgo laivų statykloje. Jis buvo sukonstruotas ir pritaikytas 200 keleivių. Plaukiojo Flensburgo įlankoje, ne atviroje jūroje, kursavo tarp Vokietijos ir Danijos, kur buvo galima pigiau nusipirkti sviesto ir kitų skanėstų. Dabartiniai laivo savininkai turi jo brėžinius, paženklintus svastika.
Pilies jachtų uosto kapitono Kastyčio Bartusevičiaus teigimu, laivo būklė dar labai gera. Naujieji savininkai nieko keisti jame neketina, tikisi išlaikyti autentišką.
Dabar jame galima sutalpinti 80 žmonių. Tai vidaus vandenų laivas, į jūrą plaukti jis negali. Juo iškylauja keleivių grupės po Kuršių marias, rengiami furšetai.
Laivas ant kranto buvo iškeltas tik šiemet sausio 10 d., kai atsirado ledų. Gruodį jis dar plaukė į Juodkrantę. Šiuo metu jam atliekamas kosmetinis einamasis remontas. Navigacijai jį ketinama parengti iki balandžio vidurio, nes pirmas užsakymas - balandžio pabaigoje.
Klaipėdiečių mažai
Pilies jachtų uosto kapitono teigimu, kadangi mažųjų laivų sezonas Lietuvoje gana trumpas, suprantama, laivas, pernai dirbęs tik pirmą sezoną, bendrovei dar toli gražu neatsipirko.
Paprastai juo plaukia 40-50 žmonių grupės. Pasak K. Bartusevičiaus, tokia paslauga klaipėdiečius ne itin domina, jie sudaro tik apie 20 proc. visų keleivių. Dažniausiai tai būna turistinių autobusų iš tolesnių Lietuvos kampelių atvežtos lietuvaičių bei Klaipėdos krašte poilsiaujančių vokiečių grupės. Be abejo, kruizinių laivų turistų tokia paslauga taip pat nedomina.
Pernai "Forelle" per sezoną nuo balandžio iki gruodžio atliko 65 reisus, plukdė daugiau kaip 3 tūkstančius keleivių. Laivą aptarnauja bendrovės samdyta etatinė 3 žmonių įgula - kapitonas, mechanikas ir jūreivis.
Restoranu nebedirbs
Kurį laiką laivas "Forelle" stovėjo Klaipėdoje prie Biržos tilto kaip restoranas, tačiau tai nepasitvirtino. Pasak K. Bartusevičiaus, laivas turi plaukti, tai lankytojams suteikia kur kas daugiau atrakcijų, tad ir jo trauka kitokia. Kaip eilinį restoraną laikyti plaukiantį laivą neapsimoka vien dėl ekonominių sumetimų. Plaukdamas jis uždirba daugiau, nes teikia ir restorano, ir plaukimo, t. y. dvi paslaugas.
Pernai bandyta daryti reguliarius jo reisus į Juodkrantę, tačiau šiemet jau šios idėjos atsisakoma, nes plaukdavo mažai žmonių ir finansiniu atžvilgiu tai daryti neapsimokėjo. Šiuo metu nėra madinga tokia paslauga. Tačiau užsakomųjų reisų į Juodkrantę, be abejo, neatsisakoma.
Konkurentų "Forelle", galima sakyti, Klaipėdoje neturi, nes kiti laivai arba didesni, arba mažesni. Be to, jie neturi specialiai pobūviams rengti pritaikytos patalpos kaip šis laivas. Tad tikimasi, kad šis sezonas jam bus sėkmingesnis nei pirmasis.