“Jūros vartai” – tai viena patraukliausių bei unikaliausių pakrantės teritorijų visame Baltijos regione. Šiuo projektu yra siekiama sugrąžinti miestui senamiesčio dalį, kuri šiuo metu yra naudojama žvejybinių laivų remontui ir kruizinių laivų priėmimui.
www.jurosvartai.lt
Keltai taps kruizinių laivų kaimynais
Vilija Šilininienė, Dienraštis “Vakarų Ekspresas” (www.ve.lt)
2006 m. Spalio 12 d.
 
Vasaros pradžioje Klaipėdai užsitikrinus Europos Sąjungos finansinę paramą senajam Pilies uostui ir Danės krantinėms nuo marių iki Biržos tilto rekonstruoti, būtina kuo skubiau išspręsti senosios perkėlos iškeldinimo klausimą.
 
Sprendimas dėl jos iškeldinimo iš Danės upės buvo priimtas dar 2002 metų gruodžio 5 dieną vykusiame Vyriausybės strateginio planavimo komiteto posėdyje, tačiau kas tai turės padaryti ir, svarbiausia, kas padengs su perkėlimu bei įsikūrimu kitoje vietoje susijusias išlaidas, įvardyta nebuvo.
 
Vakar AB "Smiltynės perkėla" vadovo Algirdo Žukausko pas uostamiesčio merą Rimantą Taraškevičių surengtame pasitarime kaip tik ir bandyta ieškoti būdų šiai problemai išspręsti.
 
Dėl vietos jau nebediskutuojama - senoji perkėla bus įkurdinta ne Šiaurės rage - taip buvo teigiama 2003-iaisiais, - o prie 27-osios krantinės, Kruizinių laivų terminalo pašonėje, šalia Danės žiočių.
 
Pasak A. Žukausko, dėl keltų švartavimosi krantinės viskas esą aišku - ją už savo pinigus jau kitais metais įrengs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. "Smiltynės perkėlos" direktorius teigė labiausiai nerimaująs dėl infrastruktūros: "Juk negalime imti ir išsikelti į tuščią vietą." Tam, kad perkėla saugiai ir sklandžiai veiktų, sakė bendrovės vadovas, būtina pastatyti paviljoną keleiviams, įrengti buitines patalpas keltus aptarnaujančiam personalui, ne mažiau nei šešias kasas, tiek pat vartų keleivių įeiti ir išeiti ir kt.
 
Anot A. Žukausko, savo projektą prie Danės įgyvendinančios bendrovės "Eika" vadovas Robertas Dargis jam yra žadėjęs atsižvelgti ir į "Smiltynės perkėlos" poreikius, juo labiau kad ir pati "Eika" yra suinteresuota į savo teritoriją pritraukti kuo didesnius žmonių srautus. Tačiau, sakė perkėlos direktorius, tvirto susitarimo, kaip bus išspręsti infrastruktūros klausimai, dar nesą.
 
Dar viena problema, sakė A. Žukauskas, - vasarą į Jūrų muziejų kursuojantys laiveliai. "Smiltynės perkėlos" vadovas prognozavo, kad perkėlai išsikėlus toliau nuo miesto centro, o laiveliams įsikūrus prie Danės krantinių šie nuviliosią nemažą dalį jų klientų. Todėl A. Žukauskas siūlė laiveliams švartuoti vietą skirti Šiaurės rage - tada atstumas būsiąs vienodas.
 
Paklaustas, kada keltai pradės kursuoti iš naujos vietos, A. Žukauskas kalbėjo itin atsargiai: "Nenoriu būti pranašas, bet kitais metais mes tikrai neišsikelsime." Uostamiesčio mero prognozės buvo kur kas optimistiškesnės. Jo nuomone, dirbant etapais, perkėla naujoje vietoje galėtų pradėti veikti ateinančių metų vasarai baigiantis.